Three becomes four

Då kan vi gå ut med den härliga nyheten Med att vi vänts tillökning i familjen, jag är havande, är på smällen, är på tjocka - molly ska bli storasyster!!! 
Helt jävla amazing om jag får säga det själv! Hel fräckt! I mitten av juli är det planerat till så jag har hunnit gå några veckor. Tänkte lägga upp varje dag nu för varje vecka som har gått så har jag skrivit lite för mig själv om hur jag mår och hur jag känner. Men vi tar det från absoluta början:
 
Det hela börja med att vi började smått prata om ett till barn, Daniel ville medan jag var tveksam. Såklart jag ville ha ett syskon till Molly men det var resan dit jag var orolig för...  Så under några månader förberedde jag mig psykiskt för det OM det skulle bli lika illa som när jag var gravid med Molly, läs här om ni inte minns vad som var jobbigt. 
När jag hade förberett mig säg till 80% bokade jag en tid med min barnmorska för att prats om det. Ville ha någon mer som kunde berätta om det skulle gå bra eller inte, vad som kunde göras och inte göras. Och när jag gick därifrån efter vårt samtal var det som en sten lyftes från mina axlar. Jag skulle få hälp direkt, få tabletter få järnsprutor för mitt järnvärden, det kändes verkligen så bra. Så två veckor efter samtalet bokades en ny tid för uttag av spiralen. Tjoffs sa det och den var ute. räknade med att det skulle ta lång tid då jag bara har en äggledare men redan efter tre månader var jag gravid. 
 
 
 
 

Jag hade liksom likt som med Molly inga symptom eller tecken för fem öre på att jag skulle vara gravid. Det med att ha ömma bröst - kissnödig - hungrig fanns inte med någonstans så jag gjorde testet för skoj skull. När jag precis gjort testen tycks jag se en skymt av en röd linje men tänker att jag inbillar mig som vanligt och ställer klockan på fem minuter.
Kommer tillbaka och ser testet och blir helt crazy. Är det sant? Är det sant? Skuttar ut till Daniel och visar testet. Han blir givet vis glad och ler. Jag kan fortfarande inte sluta hoppa. Är så jävla glad! Tänkte jag måste ringa Alex! Och hon är värsta dagen på jobbet och är skit sur! "Här försöker man va snäll på jobbet men neejdå! Här är en lapp - den tar vi ner, här är en annan lapp - den tar vi också ner. Så avleder samtalet och skickar en bild istället och hon blir givetvis glad och med och kommer senare på kvällen med en bukett av mina favoriter - tulpaner!


Kommentarer
Postat av: Alexandra- Ebbas mamma

Grattis igen älskade vän!! <3
Har fortfarande dåligt samvete över att jag var så sur & grinig när du ringde mig :( <3

2014-01-04 @ 23:42:47
Postat av: Alexandra- Ebbas mamma

Grattis igen älskade vän!! <3
Har fortfarande dåligt samvete över att jag var så sur & grinig när du ringde mig :( <3

2014-01-04 @ 23:49:39
Postat av: Lena

Ja e sååå glad :-)

2014-01-05 @ 15:45:29
Postat av: Nathalie

Ååh grattis, vad kul!! :)

Svar: Tack :)
Josefine

2014-01-13 @ 10:14:31
URL: http://www.nathaliieskoog.blogg.se
Postat av: Ida

Grattis! :)

Svar: Tack :)
Josefine

2014-01-13 @ 10:14:42
URL: http://frandagett.blogg.se
Postat av: Madeleine Stark

Grattis!! :D

Svar: Tack :)
Josefine

2014-01-13 @ 10:19:06
URL: http://maddysplaces.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Ååh så roligt! :D Grattis!!

Svar: Tack :)
Josefine

2014-01-13 @ 10:22:18
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Eleni

Grattis! Kul att hitta någon mer blogg där man går i väntans tider. Vi väntar också ett syskon som är beräknad att komma i mitten av juni :)

Svar: Tack :) Ååh väntar ni också syskon? Va roligt, grattis! Får kika in din blogg :)
Josefine

2014-01-13 @ 10:28:52
URL: http://eleni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0