Vecka 7

"Inget illamående än tack och lov. Börjar bli orolig för att detta skall vara ett utomkev. Tycker jag känner hugg i vänster sida av nedre delen av magen men kan vara inbilllning. Hoppas det. Börjar själv tro att jag eventuellt har tvillingar då magen svullar upp väldigt mycket.
---
Har idag söndag fått samtal från privatgynekologen Ingrid om en tid för VUL. Nu på torsdag redan 20:40 Hoppas allt är i sin ordning. Tessan skall följa med som det ser ut i dagsläget.
Två dagar in i vecka 7 vaknar jag upp med illamående och nästan spyr. Är det nu det börjar? Men blir bättre när jag kommer ut och går till dagis. Har berättat för Helené på jobbet nu.
---
Idag är jag 6+4 och ikväll skall jag på VUL. Nervös, har en konstig känsla av att något är fel, känner mig inte speciellt gravid. Hoppas det inte är fallet.
---
Var på VUL igår, allt såg bra ut. Ett litet tickande hjärta pulserade så fint. Tessan var med. Gynekologen frågade mig hur min förra graviditet var och jag berättade hur hemsk den var, så hon skrev ut två sorters medeciner för hyperemis. Tack
---
Var hos en barnmorska Erika. Mysig tjej. Hade en snabb inskrivning då det var fullt i schemat för mig med hade sen innan blivit lovat att komma dit så fort som möjligt. Skall tillbaka den 9/12 och ta prov för järnvärdet osv. Kommer nog inte vara så högt då jag vart nära på att svimma när jag är uppe på natten."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0