Personalmiddag och vinprovning

Jag jobbade lördagen från 8-15:30 och jag var hur trött som helst på morgonen när jag cyklade till jobbet men det gick snabbt över när jag kom igång. Efter jobbet så cyklade jag hem och duscha, gjorde mig i ordning åt lite melon sen åkte jag iväg och hämtade Helene min kollega då vi skulle på personalmiddag med vi provning. Dom hade en vän tydligen spm var väldigt insatt i viner så han höll i det hela tillsammans med sin fru. Väldigt trevligt var det iallafall. Var inte så supersugen på att gå, men är glad jag gjorde det ändå.
 
Middagen bestod av fem rätter. Hur-jävla-gott-som-helst! Alltså en av våra medarbetare är kock (har gått kockskola som min pappa faktiskt) och han är så grym på att laga mat. Alltså det är helt sjukt va gott det var! Min favorit var lätt förrätten!
 
Det uppfriskande "drinken" skall jag be att ta recept på då det är perfekt till sommaren i Torslanda när man sitter på altanen en varm sommarkväll och spelar kort. Med eller utan sprit!
De andra maträtterna bryr jag mig inte
Slänger in bilder på kvällen här, ber om ursäkt för mörka bilder.
 
 
Musselsoppa med egetbakat bröd och aioli
 
 
Mumsar i oss förrätten
 
 
Ramsöröra minus räkor tillsammans med rostbröd på en salladsbädd med en Italiens vinägrett toppad med laxrom
 
 
Min älskade kollega Heléne
 
 
Krossad is med apelsin någon mer frukt, ingefära och för mig cider i
 
 
Ankbröst med egen potatisgratäng, sparris och en jävligt god sås
 
 
Efterrätten var typ passionsmouss av något slag. Inte min favorit om jag skall var ärlig men andra tyckte den var god
 
 


 

Kommentarer
Postat av: Lena

Å va det ser gott ut !!

2014-01-12 @ 19:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0