Ett barn var det sagt

Vi som inte skulle ha några fler barn och här sitter jag och är halvvägs in i andra graviditet. Lite komiskt? Jag och Daniel har alltid sagt att ett barn räcker och blir över gott och väl. Från första gången vi pratade om barn, så kom vi överens om ett barn som ska heta Marilyn i förnamn. Vi till och med spotta i våra händer och tog i hand utanför Femmanhuset i Göteborg. Kommer ihåg det sååå väl! 
Nu blev det en molly istället men Marilyn hänger fortfarande med i mellannamnet så namnet finns allt där :)
När molly kom så var det mer självklart för mig att bara ha ett barn. Aldrig i hela mitt livet kommer jag gå igenom en lika jobbig, utmattande graviditet. Föda barn var inga problem! Nej Gud! Det kan jag göra flera gånger om men det är vägen dit NEJ tack! 

Jag förstår inte riktigt än att jag haft sån tur denna gång och faktiskt kunna leva denna graviditet. Visa mig ute bland folk. Äta tillsammans med folk, jobba! Kunna få glänsa på jobbet med en mage va sådär gravidfin som nästa alla andra är och bara njuta! Så härligt! Kommer säkert älta detta men ni förstår inte hur jobbigt det. Man måTe ha vart med om de för att riktigt finna sig in i de. Så är det bara. 

Nej nu ska jag fortsätta pussla med molly som har ett sånt dåligt tålamod. Är ingen bra dag att höra på gnäll gnäll och gnäll från henne. Min dag är redan kass! Längtar tills Daniel kommer hem. Usch va bitter jag är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0