Det där med vagn

Jag blir väldigt lätt stressad. Stressar upp mig för små saker ofta och ibland blir jag inte alls stressad men nu har jag såklart lyckats stressa upp mig över det här med vagn. Jag sitter varje kväll och googlar mig fram. Den vagnen vi först tänkte ha såg jag en här i stan ha och den såg inte roligt. Plastig ut, sen såg de rätt litet ut för barnet som satt i. Nu vet jag inte hur många år barnet var men runt Mollys ålder iallafall. Så den vagnen kan vi stryka.

Daniel vill inte lägga hur mycket som helst på en vagn, vilket jag förstår men i dagsläget så måste man lägga mellan 6-9000 för en BRA syskonvagn. Hade det inte vart för lufthjul som Daniel måste ha hade nog priset kunnat trippas ner lite. Men nu är det ett måste. 
Dom som jag hittat är EasyWalker, hittat en på jollyroom för 6000:- i röd och det bojkottar Daniel såklart! Jag vill ha Mollys vagn i röd redan från början men det gick han heller inte med på så denna kommer han heller inte gå med på. Har inte hittat en svart någonstans heller för bra pris.

Andra vagnen är en Mountain buggy. Den är ju ganska "känd" i vagnvärlden och finns i svart för 8000:- men den är jag inte helt hundra på. Då den inte har fullt sittläge. Vet inte om molly går med på att halvsitta i vagnen så nyfiken som hon är. Eller om hon kan själv orka sitt rakt upp utan att vila ryggen på stödet. Den finns en del på blocket också om jag får tummen ur och faktiskt vågar köpa en vagn av en främling... 

Jag har panik!! Har någon tips på bra syskonvagn med lufthjul som är säker och har bra pris? 

Mountain buggy



Easy Walker 



Kommentarer
Postat av: Lena

Det där med vagn är knepigt o jobbigt!
Fruktansvärt dyrt oxå!
Bra att du funderar noga och jämför pris,test osv.
Du vet va jag tycker ;-)
Behåll din fina bruna och köp ståbräda, Molly kanske tycker det är spännande :-) å fin sulky har ni.
Väg för och emot, fundera på hur du/ni uynyttjar vagn osv, du har ju lite tid än att leta vidare bland tvillingvagnarna

2014-02-16 @ 21:38:58
Postat av: Elin 25

BabyJogger City Select, den vagnen köpte vi när vi fick tillökning. Då skulle vår dotter fylla 2år inom en veckas tid när lillebror tittade ut. Fast vi provade ståbräda först, men hon var nog lite liten för den och ville inte alls stå stilla. Hade nog funkat om vi tränat lite mer, men efter någon vecka kände jag mig låst som inte kunde ta mig andra ställen än typ parken i närheten bara eftersom dotter inte riktigt lyssnade så bra och ville gå på egna upptåg. Då köpte vi denna vagn. Och den är superbra!! Den kostar lite mer, men den är perfekt eftersom det är både en syskonvagn och singelvagn i ett. Så när båda ska åka knäpper jag fast hennes stol, när brorsan åker själv är det bara hans på. Och allt görs med ett enkelt klick. Vagnen är ovanlig i modellen, den kan kännas lite lång med båda sätena på, men det är en vanesak. Hellre lång än tjock, tänker jag. Då är det svårt att få plats på vagnen eller komma in i vissa affärer. Nu ett halvår senare, så åker dottern inte mkt vagn alls, hon är så duktig på att gå och hon är 2,5 år. Jag är glad att jag inte köpte en fast syskonvagn. Då hade jag ju fått köra den med en tom plats, eller tom lucka när bara lillebror är med. Men det är ju en smaksak och olika hur länge/ofta barn åker vagn. Men det ville jag tipsa om iaf :)

2014-02-22 @ 23:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0