2års trots

Idag har jag känt mig helt hopplös som mamma. Molly trotsar och trotsar, hon slåss, sparkas och vad jag än gör så slutar hon inte. Tycker jag försöker på alla sätt och vis men hon lägger inte av. 
Har höjt rösten åt henne men då flinar hon bara åt mig och fortsätter, gett henne chanser och tillslut åker hon in på rummet. Så gråter hon lite där, kommer ut sen. Sen går de 10min så är vi där igen.
Försökt vara pedagogisk eller vad det nu heter med att kolla henne i ögonen och säga att så får man inte göra. Mamma får ont. Man får inte slåss. Antigen slår hon igen eller så flinar hon bara. Vad ska jag göra?! Idag har jag varit på gränsen till att bryta ihop totalt. Det är tungt med magen, jag har ont i svanskotan, trött...  Jag och Molly bakade ihop tillsammans förut, gick hyfsat. Trots där med men inget slag eller spark utan bara vanlig testa gränser goda chokladmuffins blev det.

Låter illa men det var så skönt när hon somnade. Då kunde jag slappna av här i soffan med en kopp te och ett par tre muffins framför Familjen Annorlunda. Där ser det så härligt ut, visst det är bråk men föräldrarna tar de så coolt. Skillnad mellan mig och dom, jag har dåligt tålamod och molly blir precis som mig. Hoppas jag kommer fixa till de och bli fortsatt bra förälder. Inte som mina egna!




Kommentarer
Postat av: Lena

Dessa dagar finns !!
Jag förstår att du är trött o inte blir det lättare av en trotsig Molly.
Så himla synd ni inte kan hämta i gbg på sönd för då hade vi kunnat ta ner henne hit från torsd.
Finns det ingen du kan ha me som resesällskap?
Stor kram

2014-02-18 @ 17:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0