Officiell höstmåndag

Idag är det den 1 september och är en av höstmånaderna. Det är nu man tänder ljus hemma, kanske börjar tända lampor i fönstret på kvällarna då det börjar bli mörkt ute. Gör mustiga soppor och grytor till middag. Det gjorde jag faktiskt igår, en soppa. Och för att va första gången så blev den riktigt riktigt KASS!
Nä fy den va ingen höjdare enligt mig, tillskilnad från Molly som satt i en halvtimme och mumsade efter påfyllning av soppan. Daniel som inte är en soppmänniska alls "det är bara vatten, man blir inte mätt" älska den och tyckte vi skulle bjuda den på middag till hans föräldrar. Njae sa jag då, då får din mamma göra en ny för detta kan jag inte bjuda på. Men, man lär sig! Har ju ett par månader nu när det är höst på mig att göra massa olika och förhoppningsvis goda soppor
 
Använder sällan systemkameran längre, om det inte är vid tillställningar så som kalas eller utflykter. Så får duga med Instagrambilder. Slänger in en bild från förra veckan hemma hos syster med barnen
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Spännande, vad va det för soppa då?
Jag har ju några jag lyckas med men tycker oxå det är svårt med vissa.
Skulle tex testa trattkantarellsoppa som ser så gott o lätt ut då dom gjort i "halv åtta hos mej" men d blev inte alls bra ;-(

2013-09-01 @ 18:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0