Invignig

Efter middagsmaten idag så gick jag och Molly ner till lekplatsen här i vårt område. Den är nybyggd och det var första gången vi var där efter ombyggnaden. Jättefin! Jag gillar att det är inga-såriga-knän och inte-sand-i-skorna underlag. Med att det även fanns en sandlåda för lek där ändå. Sen att de flesta lekplatser tar bort gungor tycker jag är så dåligt. Är väl för att de kostar på tok för mycket. Men vi fick ha en här som tur va! Molly älskar ju att gunga!
Det ändå som var negativt är rutschkanan. Jag förstår inte varför det är fel på hederliga trappsteg eller stegar upp till kanan? Nu har dom gett barnen två alternativ. Nr 1: klättra upp i repen och balansera till kanan. Nr 2: klättra upp på liknande klätterväggs-krokar. Är det bara jag eller är det inte idiotiskt för små barn som Molly för att komma upp dit? Fick lyfta henne upp när hon skulle åka. Nåja... Är väl bara jag som är gammalmodig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0