Inga regnkläder

Nu försöker jag cykla så mycket som det går medan det är plus grader ute. Så i morse började jag tidigast på jobbet så fick lämna Molly på dagis vid halv åtta. Och det var kolsvart ute! Kändes som man gick upp mitt i natten ju. Hur som helst. Det såg lite blött ute så jag tog på Molly ett fleeceset och över ett regnställ med gummistövlar. Tänkte inte mer på de och själv vinterjackan. Spänner fast Mollan efter många om och men, hon hatar att ta på sig hjälmen. 
Så cyklar vi iväg och det börjar regna mer och mer. Tillslut regna de så mycket att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Där cyklade jag UTAN regnkläder. Smidigt... Molly var ju snustorr under som är viktigast. Så när jag lämnade henne på dagis torka jag snabbt bort allt vatten i ansiktet och sa hej då sen ut i regnet igen. Fan va de regna!
Kommer inte till jobbet. Blöt fram på byxorna då det ser ut som jag kissat ner mig rejält. Håret blött, Conversen dygnsura och sminket rinner ner längs kinderna. Hahaha gud som jag såg ut! Tur att det var så tidigt på morgonen så inte så många folk som såg!

När jag sen cyklade hem var det uppehåll, men hela dagen annars har det regnar och varit mörkt ute. Idag köpte jag med en pumpa som jag och Molly gröpte ur och satte värmeljus i. Snart Halloween! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0