Föräldrarmöte

Usch vilket ruggigt väder det är ute nu. Jag har fått tagit ner mössan från vinden och likaså vinterjackan för att inviga dessa. Dock räcker det att ha ett linne under jackan annars blir det kokhett men med linnet så är det alldeles perfekt!

I helgen jobbade jag lördag och Daniel söndag så vi har inte fått setts så mycket om man säger så. Så jag och Molly roade oss med på söndagen att cykla nu när man får passa på medan det inte är is på vägarna. Märks verkligen att vintern snart är här. Och vi är snart i slutet av november? Vart tog september och oktober vägen? Bara två månader kvar tills julafton. Helt galet! 

Jag har börjat inhandla julklappar till molly nu iallafall. Skall försöka va ute i god tid och inte handla dagen innan. Sen har vi ju till kusinerna med att köpa till. Smidigast är ju att man ger pengar till föräldrar så köper dom klapparna men skriver att det är från oss. Det borde jag framföra! 

Idag cyklade jag och Molly till öppna förskolan. Var ett tag sen vi var där, Molly var så nöjd att få leka med andra saker än sina. Åka rutschkanan och allt. Sen på eftermiddagen lämnade vi henne till hennes morfar så åkte jag och Daniel på vårt allra första föräldrarmöte. Var så nervös inför detta men det fick ju bra. Har ju ett par mamma vänner där som också har sina barn Vera och Cecilia på samma avdelning så vi satt med dom. Men allt gick bra, dom berätta om verksamheten så fick vi tycka till om vad vi tycker dom ska lägga extra till angående läroplanen och så vidare. Fick kaffe och muffins som fika, satt inte helt fel.

Sen hämtade vi hem en Molly-mus. Lilla syster tränar på att måla barn då hon skall göra detta på jobbet Polarn o Pyret till helgen så då fick Molly bli försökskanin hihi. 
Nu har vi badat och stoppat Molly i säng så nu ska jag äta lite frallor och sätta mig och mysa framför tv:n! 




Kommentarer
Postat av: Lena

Två fina tjejer !!

2013-10-21 @ 22:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0