Projekt

Denna här fick jag ju med mig när mor & far sålde huset. Denna har bland annat jag haft när jag var liten så den har ett par år på sig. Vår tankte är nu;
 
● På den lilla byrån ta bort alla lådor och sätta dit en bräda i mitten och ha hennes böcker i.
● På den stora byrån skall vi spackla ihop på alla lådors underkant då det är en glipa där som man öppnar lådorna med.
● Slipa ner och måla byråerna vita.
● Sätta nya fräscha knoppar på den stora byrån som man öppnar lådorna med.
 
Jag tror och verkligen hoppas på att det kommer att fungera och bli fint. Som tur är så är min svärmor en riktig pysselhöna som jag kan ta tips och hjälp i från! Känner att eftersom vi kommer bo kvar här iallafall minst 3år till för att kunna spara ihop till att köpa hus så vill jag ändå vi ska ha det snyggt och fint. Så att man VILL bo här undertiden man spara.

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för komplimangen . . . Tror jag ;-)
Va jag har hört va det bara att den ska målas vit,
nu lät det mer avacerat :-)
Osäker på om det funkar att bara lägga spackel där
men funderar på om du kan använda trä av de lådor du ska kassera,såga ut motsvarande bit där och limma fast och sen fixa finishen me spackel??
En ide bara, kanske någon annan vet mer?

2013-05-27 @ 12:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0