Engaged all over again

Vilken dag vi hade igår! Helt fantastisk! Det underbara började redan vid halv sex då Molly vakna, på med ny blöja och in med välling i munnen på henne och barnet somna om och vaknade 8:21 Så in i helvete skönt!
Redan då vart det 24 grader ute och solen sken som bara den så jag hörde av mig till lillasyster över en träff.
Tog på mig årets första lättklädda outfit, ett linne och shorts, och Molly bara en lätt klänning.
 
Vi träffades nere på stan, jag gick in på Lindex för att köpa mig en bikini då de andra är för små för min bröst. Suck! Men iallafall så fick jag köpt en hyfsad bikini samt en solhatt till fröken Mus. Sen in till Kronjuvel för att hämta ut min ring som jag förstorat. Har inte kunnat ha på mig sen sen jag bev gravid med Molly för svullnader, sen så har jag la lyckats lägga på mig vikt på händerna så den gick inte på, men nu är jag förlovad igen med min Daniel :) Känns ovanligt att ha på sig den bara efter en sån här lång tid utan!
 
Konsum var nästa för att köpa lite gottit till stranden. Fruktshakers, vattenmelon, baguetter med jobbets röror, ahlgrensbilar och det obligatoriska; Gifflar.
Gick hem och packade allt och satte oss i bilen och körde mot vårt smultronställe. Man måste parkera en bit innan och gå dit, är en smal knöcklig väg, tungt som fan och svettiga var vi när vi kom fram. Det är så vackert där så det inte är sant. Och vi är nästan alltid själva där. Är inte många som vet om stället förutom de som bor där och vår familj. 32 grader i solen var det. Jag dog!
 
Var inte där så superlänge för Molly ville inte sova och vi var helt slut av värmen så vi packade ihop efter någon timma eller två och åkte hem igen och släppte av packningen och lämnade bilen och gick till storasyster istället. Där satt dom och åt mat, grillat. Luktar såå gott. Sen tog dom fram vattenspridaren. Minea vart helt galen och hoppade igen om den och skrek sig hes. Melvin var inte glad över den och grät när han kom i närheten av den stackarn. Molly däremot tyckte det var skoj, lite kallt vatten men hon gick dit igen och fick vatten över sig. Ungen älskar ju vatten över typ allt. Blir helt crazy när hon får se vatten.
 
Gick hem sedan och Molly hade ännu inte somnat för sin LUNCHVILA. När vi var framme vid huset 16:08 gick ögonen i kors på henne och då somnade hon. Sen som attans men hon var så trött lillan. Värmen gör de så svårt för henne att sova. Lillan somnade heller inte förens 22 igår kväll. Dels värmen och dels den sena lunchvilan.
 
Idag är det varmt igen 24 grader i skuggan. Lite moln på himmeln idag, men är fint för de. Jag måste även berömma min kära Daniel som byggde vår grind ni vet till altanen? Den är så guldvärld! Vi har öppen dörren jämt nu, så vill Molly gå ut och lukta (läs plocka av bladern) på blommorna så går hon bara ut och vi slipper vara oroliga för att hon ska ramla ner för den hemska trappan.
 
Visst ser det inte underbart ut? Helt själva på stranden och helt vindstilla!
 
En helt utslagen Molly som förflyttas från vagn till sängen av sin moster
 
Min fina ring som glänser så fint numera. Äntligen får jag på mig den ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0