Cellprov

Idag hade jag tid för Gynekologisk cellprovstagning eller vad det nu hette. För att se om man har livmoderhalscancer. Jag hade redan bokat om en gång innan men nu idag skulle jag gå. Är inte så jätte intresserad för att ligga där i gynstolen en gång till. Är dessutom livrädd för att det skall vara något fel. Tänk om det är något fel? Vad gör jag då? Hur ska jag kunna leva med det? Jag hade iallfall samlat mod, fixat barnvakt åt Molly så skjutsade henne till storasyster vid halv nio och fem i nio stod jag i kö för att anmäla mig på Vårdcentralen.
 
Två kvinnor som var före mig skulle också ta cellprov, så hörde jag att dom prata och blev upprörda av hon som satt i receptionen då vi inte alls skulle vara på vårdcentralen utan på Familjecentralen. Men på appret vi fick stod vårdcentralen och att vi skulle anmäla oss i kassan. SUCK. Familjecentralen har dessutom flyttat sin verksamhet till någonstans i stan som jag inte vet vart så jag tog detta som ett tecken på att jag inte skall ta prov. Får la se när jag skall göra det, om jag skall göra de...
 
Sen vid ett så lämnade jag av Molly hos Alexandra för då skulle jag åka och fixa mina ögonbryn på salong, både färga och noppra. Hade en annan tjej denna gång då jag inte kom ihåg va hon hette som jag hade sist. Och denna gång blev det inte alls bra. Så besviken, får försöka fixa till det här hemma innan jag hoppar till kojs.
 
I morgon jobbar jag hela dagen. 8-18:30, så dagis är medveten om att jag lämnar Mollan en timme tidigare i morgon än vanligtvis sen tar Daniel kortare lunch så han hämtar henne kl 17 som jag egentligen skulle gjort. Skall jobba med en arbetskollega som jag inte jobbat med sen i höstas, hon har vart i fjällen och jobbat. Skall bli jättekul att jobba tillsammans igen!

Kommentarer
Postat av: Lena

Boka ny tid, bara gör det Josse

2013-05-16 @ 21:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0