Strålkastare

I morse när jag vaknade i daglig ordning av Molly som låg på tvären och Daniel gjorde sig i ordning inför jobbet så var det ljust ute. Då var klockan sju. Och alltså det var görljust! Som om nån riktade en strålkastare in i sovrummet! Såhär kan vi inte ha de, In på listan med att införskaffa sig här i lägenheten åker även upp rullgardiner till våra sovrum.
 
Molly sover ju fram till 00-02 i sin egna säng men sen vägrar somna om igen så vi har fått flytta över henne till oss. Visst, det är supermysigt att ha henne i mellan oss men det blir för trångt! Vi har vart bortskämda i över ett år att hon alltid sovit sin egna säng nu är det väl andra bullar antar jag.
Någon som har förslag på hur man kan avvänja detta samsovande?
 
Nu sitter Mollan och kollar på Teletubbies och äter lite banan. Är roligt, för när man frågar om hon vill ha en banan eller smoothie så säger hon "Aa!" Sen springer mot sin babysitter och sätter sig där och väntar ivrigt på frukten.
Så söt så!
 
Jag skall lämna Molly för dagis klockan 11 idag, börjar halv tolv idag och jobbar sent. Ganska skönt. Solen skiner ute är säkert svinkallt ändå. Så är bra jag håller mig inne ;) Daniel slutade fem idag så blir inte så lång dag för Molly idag. Blir bra inför nästa vecka som kommer som blir lite äöndringar i våra jobbscheman då det är påskveckan. Blir lite längre dagar. Men lediga fler. Sen skall vi vara BARNLEDIGA! Mer om det i ett annat inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0