Första magsjukan

Då har Mollys första magsjuka kommit till oss. Rättare sagt redan igår kväll kom den. Vid elva så hade jag precis gått och lagt mig. Låg och lyssnade på lite musik och Daniel hade hört att Molly gråtit lite sen hulkat sig så gick han in så vart de spy över hela kudden och henne. "Pooooh? Kan du komma och hjälpa mig?"
Så jag in med Molly i badkaret och satte på vattnet. Hon vart då så glad som fick bada så hon satt där en liten stund och plaska medan Daniel rensa och tvättade sängen för spyor.

Vi visste inte riktigt om de va magsjuka eller så för hon kan hosta och nästan spy annars så tänkte det var de, så smsade svärmor och Alex hörde lite, men efter en 20minuter kom nästa spya så hej magsjuka!
 
Så fröken fick sova inne i vårt rum, i sin egen rena säng dock. Och jag kände att jag hade sån fobi. Fy tusan, har aldrig känts så förut, när jag hört att andra mår så dåligt när andra spyr så har jag tänk "Äh! Varför då? Så fjantigt" men nu är jag en av dom. Jag hade sån ångest på kvällen innan jag och Daniel skulle lägga oss när Molly sov att jag skulle bli ner spydd. Så låg kloss intill Daniel på andra sidan sängen så långt ifrån Molly som möjligt :P
 
Så idag har Daniel varit hemma med Mollan, hon hade klarat sig från spya hela dagen frams tills nu på kvällen då hon spydde lite, samt haft två härliga blöjor bara under dagen så är görskönt att det inte är värre. Tack och lov för i morgon är det jag som stannar hemma.
 
Nej nu har jag precis kommit hem från en trevlig middag på restaurang med arbetsdamerna på jobbet. Vart så trevligt så, pratade lite jobb och annat smått och gott. Nu har jag tänkt spela lite spel faktiskt så avrundar lite smått här och nu, i morgon skall jag försöka uppdatera lite mer då jag är hemma.

Kommentarer
Postat av: Ajka

Åh stackare krya på <3

2013-03-14 @ 22:08:42
Postat av: Ajka

Åh stackare krya på <3

2013-03-14 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0