Sjuk

I natt så gnällde Molly ovanligt mycket. Och klockan vara bara två. Hon brukar alltid protestera runt fem. Men så gick jag in till henne så låg och och fred & vände sig och man såg på henne att hon ville sova. Men när jag tog upp henne så var hon kokhet stackarn. Ingen tvekan om feber där inte.

Sen nu här på morgonen är hon fortfarande lite varm. Hon vägrar att ta tempen så får strunta i de men hon har feber. Det känner jag iallfall, så blir VAB för mig i dag och även i morgon. Daniel är själv ansvarig i morgon för alla sommararbetare så han behövs verkligen där så då får jobbet klara sig utan mig.
 
När jag ringde för att sjukanmäla Molly så fick jag reda på att en av hennes fröknar som JAG gillar bäst. Hon är lika gammal som mig och jag ser att det lyser om henne när alla barn kommer, och Molly gillar henne med. Vad jag har sett när jag lämnat henne så går hon bara till henne frivilligt när jag lämnar henne. Hur som helst så skall hon sluta. Så himla tråkigt! Hon började snyfta lite när hon berätta det. Hon ska börjar på en annan skola, så sa jag vilka lyckostar att dom får dig! Det blev hon verkligen glad för att jag sa, det hörde jag, så kom det lite mer snyftar.
 
Idag skall vi då bara vara hemma och sega. Är fint väder ute så blir väl att få rasta barnet lite, gå ut till garaget iallafall. Igår började jag grundmåla byrån förresten. Tror det kommer bli ganska bra. Bara grundfärger täcker ganska bra så!
 
 
Trackback



RSS 2.0