Lilla barn

Stackars Molly är fortfarande sjuk. Daniel kom hem halv tolv i natt, sju timmars övertid med jobb. Är inte dåligt det då. Hur som helst hade jag sjuklingen hela dagen igår då. I morse försov sig Daniel, inte konstigt alls med tanka på att han jobbar i över 12 timmar i sträck. Men Molly var uppe men han när han åt frukost och han reflekterade över att Molly var görvarm, och han kan inte känna feber och så med att ta handen på pannan som en annan kan.
 
Hur som helst så har jag och Molly kollat på tv hela morgonen. Ena stunden springer hon som en dåre med lära-gå-bilen fram och tillbaka, och andra stunden kryper hon upp i knät och lägger sig hos mig och kollar på Pippi. Hon är så söt, för hon tar tag i fingret på en så går hon mot dörren och säger "där!" och rycker i handtaget. Någon som vll gå ut tro?
Så ringde storasyster och fråga om vi ville följa med på en promenad och det passa ju görbra så tog tempen på henne innan vi gick och den stod på 39.3 stackarn. Men hon var så nöjd när vi kom ut så. Ville gunga lite på lekplatsen sen gick hon till sin vagnen och tog tag i snutten. Då ville hon vila lite i vagnen då.
 
Nu är vi hemma och Molly har legat och pratat lite i sängen innan hon somna så nu sitter jag här och installerar min iphone då mitt simkort har kommit. Wiiiiie!!!
 
Föresten... Nu har jag träffat våra nya grannar! Eller ja, Tessan träffa dom först, när jag gjorde mig och Molly i ordning stod hon och barnen nedanför så kom han ut och pratade, jättetrevligt verkligen! Ett äldre norskt par som brukar ha sina barnbarn och barnbarnsbarns ofta på besök så de är ju toppen! Då vet dom att de kan låta lite ibland. Nej så Tessan frågade hur stort dom har de inne hos sig och blir inbjudan för att kolla så Tessan följde med, verkligen görtrevligt. Annat att säga om de förra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0