Nordens Ark

Vi har haft en sån mysig dag på Nordens Ark. Värme och sol! Vi åkte jag, Molly, Bella, Tessan, Marcus, Minea och Melvin. Åkte hemifrån efter många om och men (glömde b.la BARNVAGNEN!!!!! så fick åka hem och hämta den) klockan 9:27 från stan och Tessan med familj åkte hemifrån dom då så fick snigelköra på motorvägen för att dom skulle komma ikapp. Ett tag körde jag i 80 och det var smått pinsamt när pensionärer körde om en! Haha!
 
Men vi kom dit iallafall och det var en rolig utflyt med massa djur som vi kollade på. Matade getterna och annat kul... Jag hade stått och gjort massvis med pannkakor dagen innan som vi åt som lunch, Tessan hade gjort sin klassiska äggsmörgås som hon ALLTID har med sig. Spelar ingen roll vart man ska på utflykt, den SAK med.
 
Vi hade mycket tur med djuren. Dom var ofta framme, Det kom gåendes tre vargar precis vid stängslet, snöleoparden låg och päsde precis nedanför staketet när vi stod och Tigern sen då :) Bella fick grymma kort på Tigern som ni kommer se här nedan. Kan ju inte ta åt mig credden för dom!
 
 
 
 
Efter Nordens Ark åkte vi hem till Tessan och grillade gott gött med potatis och halloumi. Sen sprang barnen i vattenspridaren innan det var dags att bege sig hemåt. Tror alla var gott trötta av allt slit och släp på alla vagnar i de uppförsbackarna. Turen hade ju jag som bara har en singelvagn. Men det var tungt ändå med stora Mollan i!

Kommentarer
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Gud vilka fina bilder på tigern. Kom ni så nära eller har du extrem zoom på kameran :)

Svar: Tack! Asså den låg typ 3meter ifrån stängslet!! Sen så har jag ganska bra zoom på kameran också
Josefine

2013-08-02 @ 09:15:51
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0