Shopping

 
Vi åkte inom köpcentret för att små handla lite saker som vi hade tänkt handla.
Ett par regntåliga vantar som är köpta på Stadium för 99:- fanns att välja mellan färgerna rosa, svart och lila. Tänkte svart är ju för jädrans tråkigt att ha på ett litet barn så bestämde mig för de rosa, eller cerisfärgade ;)
 
Sen ett par gummistövlar. Dock inte fodrade utan fick tips av svärmor att ha raggsockar i nu när de är kallt sen så håller de lite längre i och med att stövlarna är lite för stora. Men dessa stövlar kostade endast 65 spänn. Sånt jävla klipp jag gjorde inne på Stadium alltså.
 
När vi vart klara på köpcentret efter lite shopping och kaffe så bar vi mot Norge. Nu köpte jag endast 5 boxar med blöjor, men skall följa med nästa gång mamma skal till Norge så det dröjer inte allt för länge tills dess.
Nu till prisskillnaden som en del av er undrat;
Hemma i Sverige får jag ge 110-119kronor för 42st blöjor Libero Up&Go. Deras "vanliga" blöjor icke Up&Go är inte alls bra tycker vi så därför vi köpt de.
I Norge får jag ge 76 kronor för 72st blöjor Pampers vanliga blöjor. Det är en Rejäl prisskillnad!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj vilken prisskillnad!! För samma märke också.. De får vi kolla nästa gång vi ska upp.. :)

Svar: Ja det är helt sjukt vilken prisskillnad det är! Gör så! Man sparar in på de. Och jag tror jag har för mig att blöjorna för dom små som Lovis var ännu billigare. Men är inte helt säker!
Josefine Eriksen

2013-01-28 @ 18:19:45
URL: http://www.liteavsandra.blogg.se
Postat av: Lis

Oj, helt klart värt att åka. Tänk att det fanns nåt i Norge som var billigt ändå...

Svar: Ja, tänka sig! Varför just blöjor har jag ingen aning om :P
Josefine Eriksen

2013-01-29 @ 17:29:08
URL: http://lacrimosa.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0