Plats

 
Så kommer dagen då man tänker efter; Skall vi verkligen sätta henne på dagis såhär tidigt? Hon är ju en bebis!
Men det är hon inte! Hon är över ett år! När jag ko hem från jobbet fick jag nyheten att vi fått dagisplats! Den 11 februari är det inskolning. Så roligt, men sorligt. Men det är bra för henne att få komma på dagis. Träffa barn i jämlik älder osv.
Vi fick inte vårt första val av dagis som ligget precis nedanför vår lägenhete men vi fick ett annat erbjudande. Dagiset ligger på väg till Daniels jobb så är ju perfekt så sätt Lite omväg för mig när jag går men då kan jag ju ta cykel på våren / sommaren och kanske bil på vintern. Måste införskaffa mig en cykel nu då med plats där Molly kan sitta :)
 
Detta kommer bli super! Typiskt att vi rett ut med våra chefer att vi inte fått plats å dom gjort om schmarna för vår skull så får vi plats ändå! Men det går snabbt att ändra! Skall sätta oss ner och se hur vi ska läsa de. Daniel jobbar ju på ett lager så där går nästan allt att lösa. Hos mig är det lite svårare då vi har en butik, men det löser sig nog!
 
Jag säger dagis, har alltid gjort och kommer alltid göra så det så! Där med basta!

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

kul :) Jag säger också dagis ;)

Svar: Det hette ju dagis först eller hur ;)
Josefine Eriksen

2013-01-12 @ 00:55:00
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Postat av: Elin 23

Jag säger också dagis, till mina vänner, föräldrar och svärisar. Men på själva dagis säger jag "förskola", det finns nämligen en som jobbar där som tar illa vid sig när man säger dagis "eftersom detta inte alls är någon dagverksamhet i den bemärkelsen". För de andra anställda spelar det ingen roll har de sagt, det tar tid att lära om sig. Nu när jag själv börjat plugga till lärare fattar jag varför vissa gör så stor grej av det, men lägg av va tänker jag. Hur många menar nåt dåligt när man säger dagis??! :P

Svar: Jag kommer anpassa mig så om någon tar illa upp att jag säger dagis säger jag naturligtvis förskola. Men som du säger, man menar inget dåligt med att säga dagis. Varför skulle man göra de? Inte jag iallafall. Det sa man förr, kanske är gammalmodig ;)
Josefine Eriksen

2013-01-14 @ 14:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0