Jobb & Dagis

Vi har ju fått dagisplats till vår lilla prinsessa. Och i måndags ringde en fröken och pratade lite om när vi skall ses. Den 11februari skall vi på inskolningssamtal utan Molly då vi ska berätta lite om henne och dom skall visa hur det ser ut där osv osv. Vad jag förstår det så skall ett barn till skolas in då Molly gör de. Och jag tror det är ett par som jag var med i mammagruppen med så det är väldigt roligt ifall det nu är dom! Dom har iallafall också fått plats där Molly skall vara.
Inskolningen vara i 3 dagar. Är det bara jag som tycker det verkar väldigt lite? Men det gör man tydligen nu, 9-14 inskolning...
 
Hur som helst, jag smsa så fort jag fick reda på att vi fått plats till chefen så hon kunde börja fundera på hur hon skall lägga upp schemat. Och redan på fredagen därefter så hade jag fått en förslag på schema som jag är RIKTIGT nöjd över.
Vanligtvis står jag på papper på 30tim per vecka, alltså 75%, men jag har nästan jämt annars legat på 35-40tim per vecka alltså nästan heltid. Hon sa att hon kan tyvärr inte ge mig mer timmar än så länge då det är så lite att göra på jobbet men jag står på ungefär 30tim per vecka ändå. Såhär ser mitt schema ut;
 
Måndag  - Ledig
Tisdag    - 9-16:30
Onsdag  - 9:30-18:30
Torsdag  -  9:30-18:30 varannan ledig
Fredag   - 11:30-19:30
Lördag   - 8-15:30 varannan ledig
Söndag  - Ledig
 
Jag är nöjd! Nu skall Daniel bara fråga sin chef om han kan jobba 6-15 tisdag till fredag vilket Daniel tror att det inte kommer vara några problem med att kunna göra så blir detta PERFEKT! Är så jävla glad att allting har löst sig! Vad jag har räknat ut kommer hon vara på dagis 18tim ena veckan och 24,5tim andra veckan. Nu skall vi bara komma på hur vi skall göra med lömning och hämingen. Vi vill helst inte ta bilen om det inte PISSregnar eller snöstorm eller liknande men Daniel har ju en cykel så jag tycker att han kan sätta dit en cykelvagn som Molly sitter i då Daniel inte vill ha en cykelbarnstol där bak. Han vill det skall vara lätt att ta av de Molly sitter i då han cyklar i skogen en hel del annars.
 
Jag däremot vill gärna ha en barnstol men jag har ingen cykel :P Men skall köpa en begagnad någonstans har jag tänkt så fixar det sig. Jag har ju en liten omväg när jag lämnar Molly på dagis så hade vart skönt att kunna ta sig fram snabbt och slippa gå med barnvagn. Dessutom är det ju så skönt att cykla! Frisk luft om inte annat!

Kommentarer
Postat av: Lena

Du kan väl kolla polisens lager nästa gång ni är i gbg? Fina cyklar där har jag hört för en billig peng
Det låter lite med 3 dagar. Jag har ju oxå skolat in barn här hemma och jag tror det kommer gå bra.
En del har vi haft gott om tid me o andra har jag ju hjälpt snabbt akut och det finns inget som visat att det ena är bättre så . . .
Hon kommer säkert va ledsen vid nåt tillfälle som de
flesta andra är någon gång men det är naturligt

2013-01-23 @ 13:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0