Ändra namn

 
I morgon skickar jag in anmälan till att ändra mitt namn.
Är inte så illa som det låter, men det är som så att under HELA mitt liv har jag skrivit Josefine med E på slutet. Dock på visakort, körkort, pass, Lindexkort med mera så har det alltid stått utan E. När jag anmält mig på saker och ting har jag bestämt säget Josefine, med ett E på slutet!

Nu har jag fått svart på vitt att jag heter Josefin, utan E. Registrerade mig på Svenska spel igår, skrev in mitt namn med personnummer - "Ditt namn stämmer inte överens med ditt personnummer enligt folkbokföringen". Tog bort E:et och vips så fungerade allt.
 
Hej hopp! Så jag heter alltså Josefin. Låter säkert inte konstigt för er, vad kan ett litet E spela för någon roll? Men jag stod förut och fundera på om jag kanske ska låta de vara men det är inte jag. Mitt namn är Josefine Hansson. That´s it! Så iväg med blanketter. Funderar på å byta efternamn i samma veva med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0