Sovtider

Nu när Mollan är på dagis så sover dom ju efter lunchen som är 11:15 så runt en halv tolv, tolv så skall dom ju sova. Skulle vara bra om man fick in den rutinen här hemma när hon är ledig att vid lunchrunt elva sen halv tolv så skall vi nana. Dock så somnar hon nästan alltid bara i vagnen men vi får försöka bli bättre på det jag och Daniel att lägga henne i hennes egna säng eller våran säng där vi kan sova tillsammans.
 
Kvällarna numera går som en dans. Hon lägger sig mellan sju och åtta. Absolut senaste halv nio, det har hänt några gånger på fredagar då Daniel och Molly väntat tills jag kommit hem så jag får säga godnatt. Men vanligast är klockan åtta. Och då är hon så trött att hon gråter och gråter och gråter. Man får en godnatt puss sen frågar man var Molly skall sova. Då springer hon till sin säng; pekar och säger DÄÄÄÄÄÄ!!! Med gråten i halsen ♥
Får hon vällingen och sin snutte så äter hon så gott sen när hon är klar tjuter hon lite så får hon nappen så somnar hon med en gång. Är så härligt att vi fått in den kvällsrutinen.
Älskar rutiner! Då flyter allting på som vanligt, inga konstigheter och barnen är medvetna om vad och när det kommer att ske.
 
En bild på en liiiiiiten sovandes Molly
 
Just nu sover faktiskt inne i vår säng med Pappa. Jag ställde mig och gjorde pannkakor som dagens middag, sötisarna får äta sen när dom vaknat. Jag åt redan då jag skall iväg på Hoppis klockan sju idag.
Igår var första dagen som jag tog mitt "liv" på allvar. Tänkt på vad jag har ätit, ingen pizza, inga kakor,
har ätit en pingvinstång under hela denna vecka. På helgen blev det naturgodis då jag inte anser för mig att det är riktigt godis utan bra godis. Och på kvällarna efter hoppis har det fått bli någon god frukt som mango eller melon :)
I morgon på morgonen innan frukost har jag tänkt väga mig för att se om det blivit någon liten skillnad på dessa dagar. Hoppas hoppas!

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är inte helt lätt bryta rutiner/vanor men absolut inte omöjligt ;-)
Du måste bara va mer envis än Molly :-D
Lättare sagt än gjort ibland men . . . .
Börja sängträna lite om du vill det, det blir mycket spring i början men om du är envis så blir det snart som du vill. Stanna kvar en stund om hon är ledsen gå sen ut och låt henne gråta lite,gå tillb lägg henne ner igen o ut.Börja med korta intervaller och öka sen på . Lätt som en plätt !!
Eller hur Hahahaha

2013-02-12 @ 19:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0