INSKOLNING DAG 3

Idag har jag varit en ännu stoltare mamma. Inget gråt alls idag! Bara lite hängläpp när hon ramlade på gympan.
När vi kom in i kapprummet så tog jag av alla kläder på Molly och börja klä av mig alla ytterkläder då var Molly redan och hängde på dörren in till dagiset. Så gärna ville hon dit!
Vid halv tio skulle dom ha samling så då fick jag och andra mamman Amanda gå upp till personalrummet och sitta där och prata så skulle fröknarna ha ett barn var för att knyta sig an så att säga, och om det inte gick bra så skulle dom hämta oss. I en hel timma satt vi där uppe. Så fort vi hörde ett gråt spetsade vi öronen; Är det Molly som gråter? Är det Vera?
Men efter en timma som sagt kom dom upp för då skulle dom ha lite gympa. Bollar flög kors och tvärs, rutchkana åktes, studsmatta hoppades. Molys favorit var en gul boll som hon kastade sen jagade efter av glädje tjut. Så söt
 
Sen vart det dax för mat, idag fick dom lött- och grönsakssoppa. Mmm... Synd att Molly inte äter så mycket hemma som hon gör på dagis. Är det jag som gör dålig mat då tro? ;)
En smörgås uppe på de smäkte hon i sig allt lilla hon.
När maten var uppäten var det dags för den berömda vilan. Idag tog det lite längre tid för Molly att somna hon vred och hade sig, men inget gråt! Bara lite aggresioner lite här och där men tillslut somnade både hon och Vera så vi gick ut och satte oss i det andra rummet och drack kaffe och thé .
Igår sov ju Mollan 45min, idag ökade hon med 55min och kom utan ett ljud traskandes upp och in till oss med ett frågetecken hela hon. Haha precis som; Vart tog du vägen egentligen?
Men det var väldigt bra av henne att kunna gå upp själv utan något ljud eller så sa dom så det var ju bra de då :)
 
Vi fick hem ett fint litet hjärta som vår lilla gjorde på dagis. Hennes första mästerverk ♥

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh va kul att det går så bra :-)
Molly är jätteduktig

2013-02-14 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0