INSKOLNING DAG 1

Så var den stora dagen kommen! Bam bam baaaam!
Jag är så jävla stolt över vår Molly. Hon har inte träffats alls många barn, dom få hon gjort har hon fått en eller en annan smäll av så hon har varit rädd för dom och gråtit och gråtit konstant
Men idag, TVÅ gånger grät hon bara, i morgon när vi kom då det var lite för mycket med alla barnen, sen andra gången var för att hon fick en stol i huvudet av ett annat barn :P Men annars var hon glad och lekte på. Satt med två andra vid lilla bordet och lekte "fika".
 
När vi skulle ha samling så fick alla barn sitta i en halvring och kollade på ena dagisfröken, så fick var och en gå fram och ta sin namnskylt och sätta på tavlan. Molly som är så otålig ville gå fram hela tiden och när hon inte fick som hon ville blev det skrik å sparkningar. Som vanligt, vilket humör! Tyvärr har hon fått det från mig som har fått det från min pappa TYVÄRR. Var inte så jag ville...Iallfall sen fick man äta lite frukt och sjunga.
 
Till och med maten gick ganska bra blev kötbullar med sås och potatis, hon var inte på humör för att äta och ville gärna banka i porslinet men fick i sig nästan hela portionen. Tror det är bara Molly som inte kan äta själv. Men det kommer.
 
Vi var ju två som skolade in våra döttrar idag. Så det var lite kaos som personalen sa, en av barnen började storgråta stackarn, han var tydligen rädd för ett annans förälder och för oss var han tydligen lite rädd så han grät mest hela tiden, Molly kollade bara på han sen lekte vidare. Ett annat barn kände sig så bekväm med oss att jag fick han i knät :P
 
Dock när vi skulle vila så ville inte Molly vara med på den fronten. Reste sig upp hela tiden, Hon grät faktiskt inte någonting under den delen. Hon små skrek mest när jag le henne ner igen, en av fröknarna gav ett tips om hur man kan få dom att sova genom att "trycka" upp fötterna och bena mot dom. Då var hon nästan på väg till att somna, men då kom hon väl på sig själv :P
 
Nej så jag gav upp efter en halvtimma och gick ut till de andra fröknarna. Dom tyckte det var lika bra att vi traskade hemmåt då de andra barnen brukar sova till två så då skulle jag och Molly fått sitta själva och leka så vi gick istället. Och Molly slockna med en gång i vagnen.
 
 
Igår kväll när vi varit på mötet så var jag faktiskt lite emot att Molly skulle redan gå på dagis. Hon är ju bara dryga ett år. Hon gråter och är väldigt mammig utav sig och kände mig inte ett dugg bra med att lämna henne på dagis. Vad har vi gjort? Skall vi backa och jag skall vara hemma längre? Men när vi var där, självklart kommer detta gå kanoners! Molly var så glad när hon väl var glad. Är bara jobbigt för mig. Skall bli kul att se hur det kommer bli i morgon, hoppas att vilar kommer att gå :)
 
Nu är vi hemma och skall strax byta blöja. Molly har visat sina akrobatiska konster här hemma nu

Kommentarer
Postat av: Lena

Klart det kommer bli bra Josse!!
Jag har ju aldrig behövt lämna barnen eftersom jag kunnat tjäna pengar på att ta hand om andras ;-)
Men dagis är nödvändigt för d allra flesta.
Inget dåligt med det alls,lämna med gott samvete då du behöver och ta sen alla chanser du/ni får att själva ha Molly hos er hemma.
Vi tar gärna henne till Göteborg oxå :-D
Har redan planerat att vi kan hämta henne en fredag
så kan ni komma ner lörd el sönd och hämta
BRA VA :-)

2013-02-12 @ 15:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0