Ingen rubrik

Vilken helg jag haft. Riktigt skönt måste jag säga. Vi åkte från Torslanda efter vi ätit en sån god stek. Var väl hemma vid 23:30 kan jag tänka mig. Åkte med en stor klump i magen och var rusktigt nervös över att köra själv från Torslanda och ut på motorvägen och inte köra fel. Men jag klara mig så är nöjd över mig själv :)
 
Vägen hem gick görbra, satt och sjöng med lite låtar, prata lite med Alex sen rätt som det var så vart vi hemma. Och Molly gav oss en rejäl sovmorgon (daniel börjar sent denna vecka) och slog till med att göra morgonen halv 11!!! Aldrig någonsin har jag fått en sån lång sovmorgon. Lite väl länge tycker jag då hela hennes dagsrutiner rubbas men nån gång går det alllt bra :)
 
Jag lämnade Mollan hos syster med familj på dagen och stack iväg för att göra ärenden, fort och BRA gick det sen hem igen och avlösa Tessan och Marcus som skulle på inskolningssamtal för Melvin så då passa jag barnen i 1,5timma. Gick från 1barns till 4(!!!)barns-mamma, Mineas kompis kom över och skulle tydligen vara med.
Herregud säger jag bara. Inte fyra ungar, DET är en sak som är säker. Var helt svett när Tessan kom som inte alls var nöjd över att Mineas kompis föräldrar skickat hit honom utan att fråga henne. Men men...!
 
Idag var första dagisdagen för Molly som vart ledig i 5 veckor, och med ny dagispersonal och lite nya inskolningar så räkna vi med att det inte skulle gå så bra. Daniel lämna hennes vid 11 och då hade hon var jätteledsen stackarn. Fröken sa att hon vill sitta i hennes knä när dom andra åt, Mollan ville inte äta alls, sen när dom la ner henne strök dom henne lätt på pannan så somna hon och vaknade sen och var supernöjd :)
När lilla jag kom och hämtade henne vid halv fem var det bara hon kva så hon satt med fröken och ritade, och så fort hon såg mig sken hon upp: Maaaaaaaaaaaaaaaaaamma!!!!!
 
Sen åker vi och handlade lite mat, sen plocka upp mormor (min mamma) för att åka halvt till gränsen för att köpa kött. Köpte lamm och kalvstek för 350spänn så här skall det göras tradiotinell söndagsmiddagar. Kollade hur svärmor gjorde i söndags när vi åt så nu kommer jag bli riktigt proffs på att laga stek!
 
 

Gud va jag är dålig på att ta bilder numera. Men det får gå. Slänger in en bild från i går på Melvin och Molly som plockar och utforskar stenar. Gullungar

Kommentarer
Postat av: Lena

Det va jättekul att ni kom ner, d va en kul o mysig helg

2013-08-08 @ 20:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0