Ny rätt

Förutom min lax i ugn-rätt så tror jag nästan att jag har fått en ny till nationalrätt ala Josefine. Hel kyckling. Är ju grymt gott och grymt enkelt att göra. Känns som jag blir bättre och bättre för varje gång jag gör den och alla gillar den som har ätit hos oss.
Daniel tycker dock det är jobbigt att äta de för det är så pilligt med den hela kycklingen för att skära ut köttet. Men hallå det är ju nästan det som är hela tjusningen tycker jag :)
 
» Tina upp en hel kyckling.
» I med smör i en stor gryta
» Stek kyklingen så den får färg på alla sidor.
» Häll på med vatten.
» Hacka morötter och lök och häll i grytan + hönsbuljong.
» Sätt på lock och låt koka i ett tag.
» Skala och kocka potatisar.
» Känn sen på morötterna om de är mjuka, ta åt sidan.
» Skär i kycklingen och se om den är klar, ta åt sidan.
» I med lite vad du känner för, jag tog lite matgrädde som vi hade kvar samt mjölk.
» Red den så den blir lite tjockare och ha i lite soya för färg.
» Lägg i allt sen igen och låt de gotta till sig i såsen.
 
ÄT OCH NJUT! Allt som allt för mig tog idan ca 1timma men då vart jag inne och stoppade om Molly som låg och sov middag

Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Alltid roligt när man kommer på nya maträtter.

2013-04-08 @ 22:42:59
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0