En lördag

Tjuo minuter efter det senaste blogginlägget jag skrev i morse var vi ute påklädda och redo för staden. Molly protesterar numera heller inte för att åka vagn, hon gillar väl den såppas? Hon kommer ju mer ner till marken än den andra. Måste väl vara något sånt!
 
Första stoppet var på lekplatsen vid vattnet. Superkul tyckte Mollan, åka rutschkanan var helt klart det roligaste. Asgarva när hon åkte ner. Sen gunga lite på nån bräda, titta på alla vovvar som gick förbi.
 
Nästa var Coop, hälsa på gudmor som vi träffade på redan vid entren, käka lite banan och vindruva, gosa lite. Sen bort mot fiskhörnan och lämna av henne för ett toalettbesök för morsan. kul att vara med fisktanten Helené som agerade barnvakt under de hela 3 minuterna.
 
Ringde sen lillmoster och frågade om hon ville gå med oss en sväng. JA! Så vi gick mot Backlunds och besökte vår kusin Maritha som jobbade så vi köpte med oss latte, vinebröd och en smörgås och Molly.
Satt och mumsade på det på bryggan i solen en bra stund. Bara njöt av att vara ledig och ha soooool!
 
Sen gick vi och kollade lite i affärer. Fick köpt en pyjamas till Molly som var på rean som fungerar tillsvidare då nästan alla hennes är försmå. Sen ett par foppatofflor, mockasiner och en klänning.
På vägen hem somna Molly gott i sin vagn och sov där i någon timma bara men det gick bra ändå hela dagen.
 
Klockan fem serverades middag av mig och lillmoster. vi grillade lax, sparris och champinjoner och till de hade vi kokt potatis och grymt god kall sås som svärmor tipsa om. Proppmätt till tusen? You bet!
 
Nu sover hjärtat och jag håller på och återställer allt i min telefonjävel. Får se om den bli bättre. Blir galen på den, skickar gamla sms hur som helst till folk. Sätter på högtalarfunktionen bara så där och blir helt svart och går inte att göra något. Älskade iPhone, snart kommer jag tillbaka till dig, måste överala min sambo först, vilket kan ta ett bra tag...
 
Ursäkta för urtråkiga mobilbilder, men bättre än inga alls :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fisktant Helene????? Och du jag och molly hade mer än 3 minuter!!!! :) love ya!!

2013-04-29 @ 20:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0