Trollhättan

 
Då var denna dagen äver strax då. Vi lämnade Strömstad halv tio och åkte inom Torp köpcentrum för att jag skulle köpa en overall och pappa skulle köpa nya täcken.
Sen så åkte vi vidare till Trollhättan där vi hälsade på min farmor som vi inte sett på 7år. Allt gick fint, Molly skötte sig galant, hon är väldigt lätt att ha och göra med. Roar sig själv oftast fast man får ibland springa efter så hon inte välte ut någon av de 1001202 stycket små grejer hon hade liggandes överallt.
 
På vägen dit frågade jag pappa om vi ska äta något på vägen hem för att annars brukar farmor servera det mest ääckligaste som går att äta t.ex lever. Men hon skulle bjuda oss ute på stan så då tänkte jag att då går det ju bra, blir la nån pizzeria eller nått liknande lätt. NÄ! Vi blev bjuda på lunch på ett ÄLDREBOENDE. Jag och pappa bara kollade på varandra och småflinade. Det är farmor i ett nötskal, allt ska vara billigt, helst gratis.
Maten smaka skit iallafall och var smaklös men så är det ju på ett äldreboende, det är ju gamlingarna som äter de och då skall det inte va för starkt kryddat osv.
 
Vi lämnade Trollhättan och jag hade med mig därifrån 100:- till Molly och en sju helvetes huvudvärk som resulterade i flera spyor här hemma. Fy fan va dåligt jag mådde. NEJ TACK till ett syskon till Molly kändes det då i det läget. Men mår mycket bättre nu, håller på att göra kvällsmat till mig och Daniel. Får bli kantarellstuvning på en smörgås. Enkelt och gott, har ingen ork till något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0