Mitten av oktober

Går inte detta året väldigt fort? Eller är det bara jag? Vi är redan i mitten av OKTOBER?! Halloween snart här. Då skall det här skäras i pumpa och rosta pumpakärnor. det är så gott! Det gjorde vi alltid när vi var mindre hemma hos mor & far så den traditionen måste ju hållas än. Dock att klä ut sig och gå 'halloween' runt i området håller jag inte på som vuxen nu ;) Dock skulle mina grannar kunna få sigg ett eller två röttet ägg på fönstret...
 
Daniel jobbar sent ikväll. Slutar inte förens klockan nio så det är jag och fröker Bus här hemma. Sitter och kollar på Rustas hemsida på julsaker. Daniel kom hem igår och sa att han tycker att vi ska ha granris med ljusslinga i ute på framsidan, jag håller med om det till 100% tycker även att i valv-öppningen mellan hallen och köket hade det vart fint med sån likadan slinga runt valvet. Men den karamellen får jag ta och suga på lite än så länge. Här måste planeras förstår ni. Eftersom detta är Mollys första jul så ska det vara perfekt här hemma med pynt och stämning.
Dock är vi lite oense om hur och vart vi skall fira jul i år men det löser sig tillslut, förr har vi alltid vart hemma hos mina föräldrar på förmiddagen och åkt till Daniels släkt i Göteborg efter Kalle Anka, men jag la fram förslaget att vi gör tvärt om, att vi åker till Göteborg den 22 eller 23dec och åker hem efter Kalle Anka för att fira hos mina föräldrar. Men det tyckte då inte Daniel :P Men som sagt, det löser sig alltid! Vi får helt enkelt fira jul på var sitt håll!!!! Nää ;) Men göra tvärt om emot va vi gör detta året gör vi nästa år :)
 
Nej nu kommer en gnällig liten Molly krypandes här emot mig, får nog runda av här gott folk! Trevlig måndagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lena

Perfekt jul . . . FNYS!!!!
Ni kan ju börja med att köpa äkta ÄKTA GRAN !!!!
:-) Då snackar vi jul Josse
Hahahahahahahahahaha

Svar: Visste att du skulle skriva något sånt ;) Gamling
Josefine Eriksen

2012-10-15 @ 22:09:33
Postat av: Lena

Ang vart ni firar jul . . .
Jag vill så gärna va med er julafton men så här är det
jag har aldrig gillat att folk ska flänga runt denna dag. Man ska njuta och umgås,inte kuska runt i bil med trötta barn och vuxna.Vi vill alla va med nära och kära men då får vi kanske hitta andra lösningar.
Ett år med ena fam på julafton och en av dom andra juldagarna med den andres och sen byta nästa år.
Det är nåt att fundera på :-)

2012-10-15 @ 22:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0