Tryggast i mammas och pappas famn

När Mollys momor, morfar och ena moster håller henne skriker hon. Även fast hon träffat dom och så. Det är något konstigt, tror hon är pappa och mamma-dalt. Speciellt mammadalt.

Är ju tänkt att hennes farbror ska hålla henne under dopet men tror Daniel eller jag får göra det. Han har ju aldrig hållt henne innan och då kommer hon känna sig ännu mer otrygg än vad hon innan är. Lilla flicka. Känner att jag vill inte ha gallskrik igenom hela ceremonin så det får bli såhär.

Tror att mammas kompis kommer vara där som jobbar som fotograf kommer ta bilder under ceremonin. Ska bli kul och kolla på alla bilder och säga 'men guuud! Se som jag ser ut a!' Klassisk Josse-kommentar :p


Kommentarer
Postat av: Isabell

Så är Alicia med. Bara jag och Magnus som kan hålla henne om hennes moster tar henne så GALLSKRIKER hon och blir tyst när hon kommer till nån av oss. Därför tar jag inte med mig henne på dopet. Vill inte skrämma slag på henne nu när hon är i seperationsfasen. Då får hon stanna hemma hos tryggheten (pappa).

2012-05-05 @ 14:33:26
Postat av: Josefine

Såg att Molly var född i Norge, men att ni bor i Strömstad, som jag förstår det. Hur kommer det säg?

2012-05-05 @ 17:51:12
URL: http://snuttiis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du är inte ensam om de här, våran dotter är likadan! Bara pappa o mamma som gäller. Men det går nog över, de har ju sina perioder! ;-) läste nån stans att runt 4-5 månader börjar de utforska sammanhang, att de börja förstå att mamma eller pappa kan lämna rummet o är utom synhåll och då kan testa vad som sker om de låter och om du då kommer tillbaka.. Kan tänka mig att det är nåt liknande med "främlingar"(i deras ögon är de ju de) tänk själv om du helt plötsligt bärs av någon du knappt träffat, klart de e lite läskigt. :-)

2012-05-06 @ 01:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0