'Snart kan jag inte lyfta dig'

Blir så trött på min mamma. Hon håller hela tiden på med att lägga sig i. Först var det att vi la Molly alldeles för tidigt på kvällarna. Vi matade och gjorde i ordning henne klockan sex sen kanske hon somna halv sju- sju. Men nej Gud! Finns ingen människa som lägger sina barn så tidigt!
Nu har vi börjar göra henne i ordning mellan sex-sju beroende på hur trött hon är men nä alldeles för tidigt!

Nu har hon börjat reagera för att vi matar Molly med tre timmars mellanrum istället för fyra. Beroende på vad vi gör osv så ibland tre timmar å ibland fyra. Funkar utmärkt! Då kommer mamma med pikar som 'nu får mamma sluta mata dig med tre timmars mellanrum för snart kan jag inte lyfta dig' Då sa jag bara så du vet, Melvin äter med fyra timmars mellanrum å han väger mer ä Molly och han är yngre. Då blev hon tyst. Det är bara till mig hon säger sådana pikar. Bara för jag är nybliven mamma. Tessan har hon nog gett upp med att ge pikar till.

Sen så ger jag för mycket smakportioner till Molly, lyssna inte på Tessans råd... Nä jag lyssnar hellre på Tessans råd om småbarn som har fått dom senaste 2 åren än mamma som inte haft småttingar på 18år.

Trackback



RSS 2.0