Roligt till inte roligt alls...

Phuew! Jag är HELT slut!
Jag och Molly var ju på babysim idag, det gick så bra när vi var i vattnet. Vi fick testa på att dom skulle dyka själva, då en instruktör skulle hålla barnet och slappa det mot oss så skulle vi fånga upp barnet. Det gick galant! Molly kom upp förvånad men så stolt! Gav instruktören världens leende precis som att 'var jag duktig nu?' Sen så har Molly listat ut hur man plaskar i vattnet... Haha hon plaska HELA tiden. Söt!

Sen när vi gick upp ur vattnet så skulle jag torka av Molly och då bryter helvetet loss. Vet inte vad det var som hände, men Molly börja skrika, å skrika, å skrika, tillslut så gallskriker hon så hon tappar andan så då tar jag upp henne å försöker trösta henne men är omöjligt.
Sen efter en stund när hon lugnat ner sig så lägger jag henne ner igen men nej. Det går verkligen inte. GALLSKRIKER! Försöker ge henne nappen men nej, den vill hon inte ha.
Jag blir stressad, världens minsta omklädningsrum med 5 mammor och 5 bebisar, varmt och äckligt är det, känner att jag börjar koka och får mina superfina röda kinder och haka.
En av mammorna fråga om jag vill testa ta en majskrok av henne och ge till Molly men jag tackar nej och säger att hon aldrig ätit sånt.
Tillslut så har Molly på sig blöja, strumpbyxor, linne, kofta och jacka. Klänningen strunta jag i, likaså mössan. Traskar ut ur omklädningsrummet där det är svalt och skönt men Molly skriker fortfarande. Lägger henne i vagnen och vaggar, Molly skriker fortfarande. När vi var 10minuter hemifrån DÅ somnar hon, fat varje minut vaknar hon och skriker i 10sek sen somnar om osv.
När vi sen är hemma tar jag på henne pyjamas, hon gråter men inte skriker som innan. Sätter mig i hennes rum med mat och försöker mata henne men hon skriker emellan varje sugtag. Tillslut så lugnar hon ner sig och äter utan skrik. Lyckades lägga ner henne i sängen också utan att hon vakna så nu sover hon.

Varför reagera hon såhär? Hon har aldrig gjort det såhär någongång förut. Kände på pannan förut med för att se om hon kanske hade feber men nä. Konstigt. Men nu sover prinsessan iallfall.

Nu ska jag varva ner och ta på mig onepiecen och invänta några vänner för skaldjurskväll, det behöver jag.


Föresten, när kan man ge dom majskrokar?

Kommentarer
Postat av: Eleni 17 år och mamma till Kiara

Sv; Åh tack så mycket ! :)

Det där har hänt med Kiara också några gånger. Hon skriker och skriker och ingenting hjälper. Men så är det med bebisar, dom kan ju inte prata så det är svårt att veta vad som är fel... Men att hon började efter babysimmet, kan det då ha varit något i vattnet hon reagerade på eller inte tålde? :/

2012-05-16 @ 19:34:40
URL: http://elenihadjipetrou.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Så har min dotter oxå gjort efter babysim och när vi badat här hemma. En teori jag har är att de blir kalla när de kommer upp ur badet och samtidigt blir trötta. Så det blir en ganska jobbig situation för dem. Men vet precis hur de känns första gången, man förstår ingenting! :-/

2012-05-16 @ 23:22:55
Postat av: Elin

Min dotter hade också en sån period, som kom pötsligt. Det inträffade när hon blev trött på eftermiddagen/kvällen och skulle sova. Hon började gallskrika helt plötsligt och slutade inte förrän hon somnade gråtandes. Ush vad det skar i hjärtat :( Och det gick inte att trösta, äta eller ta nappen, vyssja, vagga, vagnen. Inget! Så hade vi det i säkert en vecka eller så. Hemskt. Men sen gick det lika fort över, så jag vet inte heller vad det var. Men hon var ungefär lika gammal som Molly då. Så det är nog någon väx-fas som gör det jobbigt för dem. Kämpa på :)

2012-05-18 @ 10:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0