Mollys dop 27/5-12


Jag och Lillasyster laddar upp


Lillfisan somna i famnen i kyrkan, så trött men ack så söt


Blir döpt och får vatten i håret


Nyfiken i en strut, visas upp inför församlingen i kyrkan


Ena faddern/farbror Mathias tänder ljudet


Mor & Far = barn

Andra faddern Alexandra hänger upp Mollys duva i trädet


Bus mellan psalmerna


Mathias, Alexandra, Jag, Daniel, Molly och prästen Roger


Hela familjen och prästen


Farfar Stefa, Jag, Daniel, Molly och farmor Lena


Kenny, Jocke, Crille, Daniel, Molly, Nils, Mikael och Mathias


Gammelmormor Birgitta, Jag, Daniel, Molly och gammelfarmor Gisela


Ebba, Alexandra, Jag och Molly


Sitter dom fina och minglar lite innan fika


Faster Sara med Molly


Presenterna


Peter, Ebba och Alex


Dom fina tårtorna


Molly fick massa fint verkligen! Kläder, fotoalbum, första lock-tand ask, dockvagn, gunghäst, påslakan, mätstock, spjällskydd, spjällsäng, örhängen, silver halsband, pengar m.m

Denna dagen kan inte ha blivit bättre. Molly var så duktig i kyrkan. Vi hade ju dopet under högmässan samt att ett annat barn skulle döpas så hela cermonin tog ungefär 1 timma och 40 minuter. Molly skrek inte EN ENDA GÅNG! Duktiga lilla barn ♥
Var så roligt att några av mina kompisar kunde komma med, och att Danne kompisar från Göteborg tog sig tid för att komma hit för att fira Mollys dop.
För att summera allt som allt så vart det ett GRYMT dop. Var dock jävligt nervös. Spydde 2 gånger innan dopet :P Vi kunde inte haft nån bättre präst, kunde inte haft bättre faddrar, allt var PERFEKT!

Tack alla som var med och firade Molly på sin dopdag. Tack för alla presenter!

Kommentarer
Postat av: Gudmor Alex

Tack underbara ni för ett underbart dop! <3

2012-05-27 @ 22:24:11
Postat av: Zara

Morbror Mathias:) när fick du en bror:p <3

2012-05-28 @ 05:34:39
Postat av: Ajka

Tack så mycket att jag fick komma på det fina dopet :) <3

2012-05-28 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0