Modersmjölkersättning

Vilken tur att det finns alternativ när man inte kan eller vill amma! I vårt fall så vill jag så hemskt gärna amma, så himla mysigt att ha bebis nära sig och den ligger och smuttar på bröstet. Men tyvärr får vi inte till det.
På BB så la dom henne intill mig och visade lite snabbt hur hon skulle ligga osv. Då börja hon snutta men OJ va ont det gjorde! Grät nästan när hon skulle snutta. Fick be om hjälp med amningen men då vart det bara "lägg henne där så tar hon bröstet" ? Jaha... Var precis som dom tyckte "Hur svårt kan det vara?"
Det verkar så enkelt när alla andra ammar deras barn! Bara lägger barnet till bröstet så suger han/hon! Men nä så enkelt var det inte för mig. Molly är helt enkelt för lat för att suga. Hon vill inte vänta på maten, det skall komma med en gång, inte arbeta för maten.
Tacka gud vet jag för ersättning. Smidigt och enkelt. Det som var bra när vi låg på NÄL var att jag visste EXAKT hur mycket Molly fick i sig. Det kan man inte veta om man ammat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0