Läggdaxrutiner

Det är sån skillad på våra läggdaxrutiner här hemma från att Molly var bara någon månad gammal tills nu. När hon var 1-2månad gammal så va man tvungen att turas om att gå med henne å vagga henne i flera timmar! Ibland funka de, men oftast så va man tvungen att gå ut på promenad sent på kvällen runt elva-tolv tiden och då fick man gå en tur tills hon somnade, så fick vi ta upp korgen så fick hon sova där i. Knäppa upp overallen bara så sov hon där. Inget annat fungerade.

Nu har vi fått sånna bra rutiner så det är för bra för att va sant nästan. Hon får sin sista måltid mellan sex-åtta när hon ätit upp så försöker jag få henne till att rapa, sen så går jag omkring i lägenheten i kanske femton-tjugo minuter och sjunger en lugn variation av Bumbibjörnarna, så somnar hon. Sen lägger jag henne i spjällsängen med täcket över och lägger en tröja som luktar mig bredvid henne så sover hon där. Sen så brukar hon vakna mellan tre-fem tiden och vilja ha mat sen somnar hon om igen! Det är verkligen lyx, ha egentid på kvällen helt awesome! Hoppas det förbli så. -peppar-peppar-ta-i-trä-

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - Wiljas & Novalies Mamma.

Va skönt att de gått så bra med era rutiner! <3

Duktig du är! De kommer gå helt strålande.

Kramar!

2012-03-30 @ 08:44:03
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0