» Dag 11 - Min favoritstad

Jag har två favoritstäder. Supriiise. "Känn ingen sorg för mig Göteborg" Den staden är för goe änna! Jag har alltid varit i Göteborg, ända sen jag var 14år så vart jag där typ varje helg då min dåvarande pojkvän bodde där. Sen träffade jag ju Daniel som också bodde i Göteborg så ja, jag har vart där en del.
Jag älskar att dom har Liseberg! Förr så åkte man ju verkligen ALLT! Men nu, tror jag blivit för gammal men jag åker typ 4 st attraktioner? Kanske några mer. Men jag blir så illamående. Sen så åker jag även något som snurrar det MINSTA, vet att för nått år sedan åkte vi kaninresan och den snurrar ju, men extreeeeemt sakta. Jag var så yr och illamående! HAHA pinsamt ju! Den bästa attraktionen som finns på Liseberg är helt klart Flumride <3

Sen så har vi ju självklart min hemstad, västkustens pärla. Dock BARA på sommaren. Strömstad på vintern kan ta sig någonstans. Men alltså Strömstad på sommaren, där slår den Göteborg med häääästlängder! Även om det inte finns ett jota att göra här men ändå så är den bäst. På sommaren är det verkligen proppat med folk från alla mäjliga kanter. Mest norrmän och Stockholmare. Bara gå i hamnen och kolla på alla bjässar till båtar som ligger där. Åka båt ut till furholmen och lägga sig där. Ta p-bussen ut till Håledalen och lägga sig där. Senare på kvällen, cykla ner till stan och ta en glass och bara sitta och njuta. Kolla på allt konstigt folk som traskar förbi. ÄLSKART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0