Uppfostran kring godsaker?

Fick en fråga härom veckan som jag tänkte svara på.
Hur kommer ni uppfostra Molly när hon blir större när hon får äta det ni äter? Så som godis, dricka, kakor osv?
 
Svar: Jag och Daniel har pratat om det, och vi har kommit överens som att självklart kommer hon få äta kakor och tårta osv i lagom mängd. Medan läsk är helt tabu. Varför ge henne det när hon nöjer sig med vatten? Kanske vi introducerar henne för mjölk eller juice men läsk är ett stort NEJ. Det kommer vi ge henne när VI tycker det är lämpligt, men iallfall inte före typ 3år. Onödigt tycker JAG. Det samma gäller godis. Inte inte godis förens vi tycker det är okej.
Ta t.ex min systerdotter som är runt 2år hon fullkomligt ÄLSKAR grönsaker och frukt. Hon fick vindruvor i sitt påskägg och blev helt eld och lågor.
Hon dricker vatten/mjölk til maten. Det är så vi är ute efter att kunna att uppfostra Molly. Att älska frukt och grönt
 
Finns dom som ger barn godis och läsk vid 2års ålder och det är helt upp till dom, tycker dom att barnen skall få det då så självklart, respekterar det till 100% dom är föräldrarna till barnet, inte någon annan. Alla är vi olika. Och vi alla tycker olika!
 
Hur har ni uppfostrat er barn eller hur har ni tänkt uppfostra dom? Som vi eller på något helt annat? :)
 

Kommentarer
Postat av: Emilia - 17 år & mamma till Tatum.

Tycker det låter som en bra idé, har tänkt i samma banor angående Tatum. Dock vet jag inte vad resten av hans släkt tycker. De (tatums mormor & farmor) har ju börjat tidigt med sånt & det vill inte jag göra..

2012-07-02 @ 22:38:30
URL: http://eemijji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0