Midsommarafton

Idag på midsommarafton har vi spenderat dagen här i Göteborg - Torslanda. När klockan var runt åtta gick jag och Molly upp, Hon har vart lite tvär i natt, beror nog på att hon känner att hon inte är hemma. Samt att hon har jätteont när hon ska bajsa, börjar störtgråta, mammas lilla hjärta ♥
 
Men på morgonen så vart det sol och ganska varmt ute men sedan blev det tyvärr mulet, men när klockan var 12 så var vi på områdets lekplats där en midsommarstång stod uppe samt fika, bolltävlingar, dans och musik var. Molly somna i vagnen och sov en liten stund så jag och Daniel satte oss ner i gräset och kollade på barnen som dansade. Hälsade på Daniels släktingar och vänner som man inte tröffat på väldigt länge.
Molly vakna sen och fick på sig sin midsommarkrans som hennes faster Sara gjort. Så fin hon blev.
 
När klockan närmade sig två så börja det ju S Å K L A R T regna, vad är en midsommar utan regn liksom? Nä då runda man av, Daniel hjälpte till att plocka undan och jag gick hem och hämtade skötväskan samt mat till lillan. Sen så gick vi bort till Daniels mormor som bor några hus bort och fikade där med alla släktingar. Molly vandrade runt, runt hos alla och förvånandsvärt så blev det lite för mycket en gång bara men blev snabbt glad när nån tröstade henne.
 
Nu har vi precis ätit upp midsommartårtan som var maräng, grädde och färska jordgubbar, G U D O M L I G T gott. Innan dess så åt vi sill och potatis, medan Daniel och hans bror som ej gillar sill fick potatissallad med rostbiff. Jag somna efter vi ätit sillen och det var Behövligt med ett stort B asså, jag var så trött! Sen så sover man, iallafall jag bäst hemma, borta sover jag så oroligt och svårt.
 
Molly somna vid halv sju med nappen i munnen efter 330ml välling. Lilla söten. Alltså jag verkligen Älskar att natta mitt barn, ibland är det kämpigt då hon skriker och man vill bara 'åååh somna din lilla fis!!' Men alltså när hon väl somnat i ens famn och man känner hur hon andas tungt och stänger sina vackra blå, det är något speciellet. Vill inte lägga ner henne när hon sover i min famn.
 
Pappa mamma barn ♥
 
Dans kring midsommarstången
 
En trött mamma och en pigg och fin dotter
 
Söt liten Molly Molly mus
 
Glad pappa Daniel
 
Molly med midsommarkransen
 
Myskläderna på direkt när vi kommit hem.
 
Den supergoda tårtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0