Det där med vikt och träning...

Jag vill ju gå ner i vikt, 20kg vill jag gå ner. När man läser på internet om hur man kan gå till väga och så vidare så finns det ju alla möjliga sätt; GI-metoden, Viktväktarna, LCHF, Pulver-diet, Räkna-kalorier m.m. Vilken metod tänker ni använda er av när ni ska gå ner i vikt? Eller kör ni ert egna race kanske? Jag vetti-fan hur jag skall göra... Man skall ju helst inte äta godis, chips, bakverk och sånt. Kanske något litet ibland, men jag skulle LÄTT kunna skippa allt det där om jag fick dricka läsk. Jag vart ju lite beroende av Coca Cola ett tag där, men nu har jag faktiskt gått över helt till Pepsi-Max OM jag inte är ute och äter någonstans och dom inte har Pmax. 
 
Sen hur tänker ni träna till det? Jag är öppen för ALL förslag, ös på bara! Behöver massa med tips på hur jag skall fixa det. Jag och Alex har ju börjat gå Powerwalk några gånger i veckan, snart är vi uppe i 10km. Sen har galningen satt upp ett mål för oss att vi skall om mindre än ett år (juli 2013) vara med och springa StrömstadsMILEN.Alex vill jättegärna vara med på de, och jag får la ställa upp på å vara med, så bra kompis som jag är ;) 
 
Men iallfall, hur många gånger skall man träna i veckan egentligen? Hur länge? Vilken tid på dygnet är bäst? Gud är så mycket man ska tänka på, det skall ju vara en sund viktnedgång med... Är det inte runt 1kg i veckan som man skall gå ner om det skall vara sunt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Kommentarer
Postat av: Sophie - pluggar till fotograf

Hej, jag har just nu en tävling där du kan vinna ett iphone 4 skal som du själv designar :) Var gärna med och delta :)

kram

2012-07-13 @ 15:04:56
URL: http://sophiecoper.se
Postat av: Thessan - Ensamstående mamma till Moa

Jag ska också äntligen ta itu med det där med vikten, först och främst skippade jag läsken. Jag drack cola nästan varje dag men nu köper jag aldrig hem längre. Jag tar promenader med vagnen och nu har jag även köpt ett hopprep! Jag har hört att det ska vara jätte lätt att tappa kg genom det, så nu håller jag tummarna för det :)

Jag skulle aldrig kunna sluta äta tex. potatis och sånt. Utan äter det jag vill (bortsett från läsk och onödigt godis) och försöker röra på mig istället. Viktigast att man mår bra! Lycka till! :)

2012-07-14 @ 13:27:03
URL: http://theresemessing.se
Postat av: Ellinor

Hej! Första gången jag kommenterar din blogg =)
De mysigt att följa dig och din lilla goding! Har själv en liten Theodor här hemma på 6 mån.
Jag och min man kör viktväktarna nu, online. Väldigt smidigt tycker jag. Man får äta allt och inget är förbjudet och det är rätt skönt! 0.5- 1kg är hälsosamt att gå ner per vecka brukar man säga.
Ang. dina tankar runt träning så är den bästa träningen den som faktiskt blir av, det är inte alltid lätt att få ihop det men försök kanske sätta små mål om dagen. Ex 30 minuter barnvagns promenad och öka sen. Gör lite övningar när du är ute på promenaden.
Sätt små del mål under viktnedgången, unna dig något, helst ingen mat/ godis.
Hoppas du fick lite tips... Du fixar detta!
Lycka till!

Svar: Åh tack rara du :)
Josefine Eriksen

2012-07-14 @ 14:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0