Julafton

Vi började vår Julafton med att gå en promenad med min mor och far och Bella. Det hade kommit en hel del snö under natten så var trögt att dra vagnen, inte för oss då mamma drog den ;) När vi kom hem var min gudmor Gry och hennes syster med hunden Tixei på besök för att hälsa oss god jul.
 
 
Sen blev det dags att förbereda maten då inte alla hade kommit (tessans familj och Marcus föräldrar)
Molly lekte med bokstäver så länge och var nöjd med det.
 
 
Dags för fotografering. Fick EN ok på bild på min familj där jag är det
största problemet med att se normal ut men denna bild var helt OK.
Dom två understa bilderna; Finn två fel...
 
 
Sen vart det äntligen dags för maaaaat. Vrååålhungriga var vi alla. Molly åt en rejäl stor portion med mormors lax och romsås med potatis till (romsåsen är min favorit, skulle kunna leva på den!
Sen fick hon lite köttbullar från mig och Daniel sen ett vörtbröd.
Tror lilla damen var väldigt hungrig!
 
 
Fina granen med massa paket. Var längesedan det var så mycket paket under granen.
 
 
Sen kom tomten! Molly var inte ett dugg rädd. Hon kollade på tomten sen bara gick förbi och gjorde sin egna grej. Medan stackars Minea var så rädd så hon skakade. Så söt!
 
 
Paketöpnning! Alla barn fick så mycket fint! Orkar inte ta kort på allt Molly fick men det var det vi gav henne (det vet ni ju redan) sen en spis, princesstält, kläder, knoppussel, en docka, traktor med släp med mera.
 
 
Sedan satte vi oss i bilen och åkte hem för att hämta resten av paketen som skulle med till Göteborg samt vår packing men vi hade fått punktering på ena däcket. Ett jävla hål. Fixa bärgare och någon som kan laga däcket klockan fem på julafton? Tror inte det va... Så vi firade jul hemma lite. Inte länge alls så Molly däcka redan vid sju, stackaren var så trött! Jag var inte något bättre jag, somnade runt halv åtta i soffan och vaknade klockan tio och la mig i sängen och somnade medan Daniel satt vid datorn haha.
 
I morse så satte jag upp tältet för Molly och la in alla bollar där, packade upp alla paket Molly är så nöjd så!
Daniels familj på väg hit för att vi ska ha en liten miniafton med Mollan då dom inte träffat henne på drygt en månad. Molly sover just nu och jag skall göra mig i ordning medan Daniel plockar undan här lite..
Nej nu går jag in på toaletten för att fräscha till mig. Toodelooo!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0