Dopet för Penny

Och självklart glömde jag kameran! Så blev inga bilder tagna alls för min del, tråkigt!
Men vi startade bilen jag och Molly halv nio och hämtade upp far & mor & Bella, bytte plats med pappa så han fick köra, hatar att köra längre sträckor, blir ganska trött av de.
Sen körde vi mot min mormor och ett par av mina morbröder sen åkte vi alla i två biler mot Västra Tunhem, ligger runt Vänersborg. Vi åkte efter dom andra för dom visste vägen, men visade sig att dom inte hade en jädrans aning :P Så ringde Tessan som svussade förbi oss på motorvägen och frågade. Hur som helst kom vi fel ändå så fick fråga en snäll gående på vägen med en rottweiler. Mammas reaktion: "Vi kanske ska fråga en annan utan en hund" ?? Varför? :P Hon är rädd för stora hundar och trodde väl att hunden som var i koppel skulle hoppa in i rutan över mig och på henne i baksätet :P
 
TILLSLUT hittade vi efter många om och men. Där snöade, det var så vackert! Man körde i fem minuter kanske på en liten smal slingrig väg, helt vitt överallt och det snöade. Älskart! Vinter kom hit NU!
 
Molly sov inte på hela vägen dit så hon var en aning trött men inte kunde hon sova i kyrkan heller så jag gick ut i kapprummet med henne för att försöka söva henne med vagnen men lönlöst :)
Sen blev det goood lunch i församlingshemmet. Massa god pastasallad och italienska korvar eller något tror jag det var! Även här sov ingen Molly-mus. Hon åt lite mat (kall mat, micron funkade inte, eller jag fick inte fart på den) men maten gick ner ändå för damen. Under lunchen såg jag att Daniel hade satt på Molly klänningen bak och fram! Knapparna var framme på magen och broderiet och fickorna var på rumpan! :P
Kaffe och kaka sen var vi på väg hem igen, Molly däckade med en gång. Åkte inom Torp och köpte dom två nattduksborden vi har i sovrummet och köpte för mor&far en julklapp till Daniel som han kommer bli glad över :)
 
Tror vi var hemma vid fyra, lagom tycker jag. Jättetrevligt dop, god mat, trevliga människor, vackert väder. Synd bara att jag inte har några bilder :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0