Ingen karaktär

Jag måste ha nån grad av sockerabstinens. Får jag inte scker så skakar jag, fryser och får ont i huvudet. Jag vill sluta äta socker, bättre för mig och bättre för tänderna. Men hur i helvete ska de gå? Jag var så säker på att jag klarar av att sluta äta socker men tss! Hur i h-lvete ska jag kunna sluta? Och hur i h-lvete ska jag få peppen till att träna? Det är ju inte jobbigt alls att ta en springtur på kvällen, tar ju max 30 minuter. Men hur ska jag få orken?!
Jag tar gärna emot tips!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ät regelbundet, frukost,lunch, middag och sen ett mellanmål mellan varje mål. Försök undvika snabba kolhydrater, välj fullkornsbröd, fullkornspasta, råris m.m det kan ta ett tag men efter ett tag så känner du inget behov av att äta godis, kakor m.m :-)

2012-04-19 @ 10:25:27
Postat av: Lena

Söta lilla Josse ;-) Har du provat frukt, tex mango

melon,ananas el druvor, det är ju sött.

Ang träning, dom flesta får nog tvinga ut sig men glöm inte du har ett uselt blodvärde och en liten tjej som kräver mycket av dig.

Du sa väldigt klokt en gång när du va gravid

- jag tänker inte slita ihjäl mig för att bli smal snabbt (ungefär) det får ta tid. Kanske är det inte därför du tränar men tänk lite mer så

att det får ta tid. Ok, du behöver ju inte ligga på soffan och äta praliner varje dag ;-)

Lyssna på din kropp, sätt lite press på den ibland och låt den få vara lite trött ibland.

Att föda och bli mamma är en enorm prestation, både fysiskt och psykiskt !!

Heja Josse. Kram Lena





2012-04-19 @ 12:40:05
Postat av: Anonym

Hej sötnos! Dagens bloggvinnare är utlottad så nu får du allt gå in och se om det blev du :)

här: http://saandriiiee.blogg.se/2012/april/dagens-blogg-11.html#comment

Om inte? anmäl dig gärna igen. Kul att du var med ännu roligare om du är med igen!

Pusssis, ^^,

2012-04-19 @ 19:24:06
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

det gäller nog bara att bestämma sig tror jag... jag hade så jädrans ont i huvudet första dagarna, men sen släpper det faktiskt :) jag tror du klarar det !! :D

2012-04-19 @ 21:08:29
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0